Werken bij Veilig Thuis is werk dat er écht toe doet

Kies je voor werken of een stage bij Veilig Thuis? Dan kies je voor uitdagend werk in een dynamische organisatie. Bij ons gaat het altijd om veiligheid voor iedereen van jong tot oud. Als er sprake is van onveiligheid, is het soms nodig dat wij ingrijpen om de veiligheid te herstellen.

Van jou verwachten we een professionele opstelling, waarbij je altijd uitgaat van het belang van de cliënt. Reflectie op je functioneren is vanzelfsprekend voor jou. Je kunt je helemaal vinden in onze kernwaarden.

Wat bieden wij

Veilig Thuis biedt een salaris conform de CAO Jeugdzorg en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, zoals werkbegeleiding en intervisie, een gedegen inwerkprogramma, interne scholingsmogelijkheden en tegemoetkoming in de reiskosten.

 

Vacatures

Medewerker Veilig Thuis
28-36 uur per week
Medewerker Veilig Thuis
28-36 uur per week
Functienaam
Medewerker Veilig Thuis (1 voor onze Frontoffice én 1 voor onze Backoffice)
Uren per week
28-36 uur per week
Salaris
€ 2.724 - € 4.092 op basis van 36 uur per week
Werk- en denkniveau
HBO
Contract
Jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
Standplaats
Helmond
Wie zijn wij

Als medewerker bij Veilig Thuis geloof jij in een toekomst zonder geweld! Je komt je bed uit omdat je een bijdrage wilt leveren aan een duurzame aanpak van geweld en het scheppen van de juiste omstandigheden voor veiligheid en herstel.

Onze ambitie om hét expertisecentrum te worden in de regio spreekt je aan. Hiervoor wil jij je verdiepen in specifieke vormen van geweld, kennis delen met (collega)professionals en nauw samen werken met zorgaanbieders en ketenpartners.

Maak het verschil als Medewerker Veilig Thuis. Wij zoeken een collega voor onze Front-office én voor onze Backoffice.

Waar ga je werken?

Bij Veilig Thuis Helmond werken 65 experts op het gebied van huiselijk geweld en kindermishandeling, verdeeld over drie regioteams: Eindhoven, Helmond en Kempen en omstreken. De teams zijn samengesteld uit enerzijds doorgewinterde collega’s met een flinke dosis ervaring en anderzijds uit nieuwe medewerkers met een frisse blik.

Wat ga je doen

Je gaat werken in een van de drie regioteams (die allen werken vanuit het regiokantoor in Helmond). Je team bestaat uit front-office en backoffice medewerkers.

Als front-office medewerker werk je bij de ‘voordeur’ en ontvang je alle adviesvragen en telefonische meldingen. En groot deel van de dag ben je in gesprek met hulpvragers, omstanders en/of professionals die te maken hebben met huiselijk geweld en/of Kindermishandeling. Aan de telefoon maak je een inschatting wat de hulpvraag is, screen je op (acute) onveiligheid, geef je advies of neem je een melding aan. Je wordt in je werkzaamheden ondersteund door gedragswetenschappers en vertrouwensartsen. Op basis van de inhoud van de melding en op basis van een risicotaxatie neem je een besluit over noodzakelijke vervolgstappen. Ook neem je een besluit over welke instelling of professional de verantwoordelijkheid gaat nemen voor de uitvoering van de vervolgstappen.

Als backoffice medewerker voer je planmatig onderzoek uit naar situaties waarin vermoedens zijn van huiselijk geweld en/of kindermishandeling. Je legt huisbezoeken af en gaat met de direct en indirect betrokkenen en professionals in gesprek om de situatie in kaart te brengen. Je stelt met betrokkenen en het netwerk een veiligheidsplan op om de situatie te stabiliseren. Op basis van je onderzoek zorg je voor een onderbouwde rapportage en formuleer je een advies inzake het inzetten van passende vervolgstappen, bijvoorbeeld op het gebied van hulpverlening.

Gezamenlijk zijn we verantwoordelijk voor de telefonische beschikbaarheid buiten kantoortijden.

Wij vragen

Wij zijn op zoek naar gedreven kandidaten met een afgeronde relevante HBO opleiding. Je hebt enige werkervaring in de sector en kennis van de juridische kaders van Veilig Thuis. Je bent SKJ-geregistreerd of in staat (op basis van opleiding en ervaring) je te laten registreren. Je beschikt over een rijbewijs en auto en kunt een VOG overleggen. Tevens ben je bereid om deel te nemen aan de bereikbaarheidsdienst buiten kantoortijden.

Je bent iemand die zich niet snel van zijn of haar stuk laat brengen. Je krijgt energie van werken onder hoge druk en een aantal zaken tegelijk onder je hoede te hebben. Je weet situaties snel in te schatten en houdt het hoofd koel. Ook ben je volhardend in het vinden van de juiste oplossing. Het is van groot belang dat je met maar weinig informatie snel tot een analyse komt en bepaalt welke actie vereist is. Daarnaast beschik je over natuurlijk overwicht. Het past bij je om intensieve maar kortdurende contacten met cliënten te hebben en ze daarna over te dragen aan je collega’s of elders.

Competenties

De volgende competenties zijn belangrijk voor de functie:

  • Je beschikt over analytisch vermogen: je bent in staat onafhankelijk en objectief informatie te combineren en in context te plaatsen, op waarde te schatten en te boordelen
  • Je werkt graag in een team en bent collegiaal
  • Je bent flexibel en hebt geen negen tot vijf mentaliteit
  • Je  werkt systeemgericht
  • Je kunt oplossingsgericht werken
  • Je bent besluitvaardig, daadkrachtig en stressbestendig
  • Je hebt een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse taal
  • Je hebt het vermogen om regie te voeren
Wij bieden

Wij bieden je een dynamische werkomgeving met betrokken en gedreven collega’s. Arbeidsvoorwaarden en salaris conform CAO Jeugdzorg, salarisschaal 10, afhankelijk van ervaring. Het betreft een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.

Ja, ik wil deze baan

Vind je het bij uitstek leuk om situaties in kaart te brengen, te beoordelen en hierover te adviseren en zelf niet de hulpverlener te zijn? Schrijf dan een motivatie, voeg je CV toe en stuur deze uiterlijk 22 juli 2019 naar sollicitatie@veiligthuis-zuidoostbrabant.nl o.v.v. HM-VTZOB-MD-11.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 31 en 32. Wil je in je brief vermelden als je in die weken op vakantie bent. Inhoudelijke informatie is verkrijgbaar bij Astrid Louwers 088-243 9409, teammanager.

Solliciteren